Constance - Del 1

Här kommer bara en liten storie som jag har fixat med idag.
Jag tänkte börja spela på en familj i kvarteret, och då hittade jag Constance. Hon verkade inte så speciell men jag bestämmde mig för att spela på henne ändå. Kanske skulle jag kunna göra hennes liv lite mer spännande. Det visade sig att jag inte behövde anstränga mig så mycket. Hon hade redan en helt ny början på en spännande berättelse.
Constance: - WAAAH..! HJÄLP MIG NÅGON, DET BRINNER!!
- HERREGUD! HJÄÄLP!!!!
Brandman: - Akta dig för elden, kom inte för nära!
Constance: - Akta dig också, DU GÅR JU MITT I ELDEN!!!
Constance: - AAAAHHH!!!
Brandman: - Kan du sluta skrika?!
För att lungna ner sig efter gårdagens brand så åker Constance till Bistron där hon ska träffa Sherman. Sin pojkvän.
Constance: "Jag tar på mig den gula klänningen, den blir perfekt!"
"Kommer han att tycka att jag är söt nog? Jag kanske ska ha en annan frisyr!"
Efter många klänningar och håruppsättningar senare så kommer hon äntligen iväg. Det slutar med samma outfit som hon började med. När hon beställts sin mat får hon syn på Sherman och slår sig ner mitt imot honom.
"Har han inte klätt upp sig? Jag som hållt på i timmar med min klänning!"
Constance:- Hej, hade du bråttom hit?
Det kanske är därför han inte är uppklädd!
Sherman: - Nej, jag fick sluta tidigare på jobbet och kunde ta det lungt när jag kom hem. Du då?
Constance blev stum för ett ögonblick. Hon stoppar in nästa tugga i munnen. Hade han inte ansträngt sig alls? Det här kanske inte alls var som det var för henne.. Nej, vad håller hon på med! Han älskar ju henne, det har han ju sakt!
Constance: - Ähm.. Jo, jag kunde ta det ganska lungt. Jag slutar ganska tidigt.
Sherman: - Vad bra!
Constance: - Mmmmh..
Efter middagen drar Sherman henne med sig bakom resturangen.
Constance: - Vad gör du? Sherman?
Sherman tar henne i händerna och tittar på henne.
Sherman: - Jo, jag har tänkt lite. Vi har varit tillsammans så länge, så jag tänkte att du kanske ville flytta in till mig? Jag har ju ett så stort hus och det känns så tomt.
Constance: "Flytta in? Till honom? Men mitt hus då?"
- Eh... Är du verkligen säker på det här Sherman?
Sherman: - Är inte du det? Jag menar, jag tycker det är en suverän idé!
Constance: -  Sherman, jag är nog inte redo för det här en. Kan vi vänta lite kanske?
Sherman släpper hennes händer.
Sherman: - Visst, men du ska veta att jag inte väntar hur länge som helst på dig.
Constance: - Jag vet, du är bäst.
Hon sträcker sig på sig för att kyssa honom, men han ryggar tillbaka. Han bakar ett steg bakåt och upprepar:
- Inte hur länge som helst.
Och sen vänder han på klacken och går därifrån.
Constance står som förlamad kvar på trottoaren. Hon åker hem efter ett tag hon också, sorgsen i hela kroppen.
När Constance väl är hemma börjar tankarna snörra omkring i huvudet. Hur kunde hon? Såklart att dom skulle flytta ihop! Dom har ju varit tillsammans jätte länge nu. Hur kunde hon säga så? Kommer han någonsin förlåta henne? Tänk om han inte gör det! Vad ska hon göra då!?
Constance får ont i magen av att bara tänka på att Sherman ska lämna henne för gott. I tankarna fantiserar hon ihop vad hon kunde ha sakt istället och att Sherman skulle vara hennes, föralltid. Nu kunde det inte bli så. Eller jo, om han förlät henne! Hur skulle hon kunna leva med sig själv om han inte gjorde det?
Hon börjar röra sig upp för trappan och in till sovrummet. Hon ska sova, då kanske hon blir av med dom hemska tankarna. Hon behöver fly från verkligheten i några timmar.
Hon går och lägger sig med fantasi bilden av henne i Shermans armar, som kunde ha varit verklighet om hon inte hade gjort som hon gjorde.

Vad tycker att hon skulle ha valt? Skulle hon ha tackat ja till flyttningen eller gjort som hon gjorde? JAG VILL VETA!

Antingen så blir det två delar till av den här storien eller bara en. Vi får se hur mycket mer bilder jag har.

Kommentarer
Detta skrev Angelica

Kan simen (asså gubben) köpa eller skaffa nya kläder på sims, så att man inte bara har dom som man valde till simmen från början?

Och i så fall hur? :)

Skrevs: 2011-08-22 Klockan: 13:15:36
Blogg/hemsida: http://chiwiee.blogg.se/
Detta skrev Malin

SV: Men penis på dig, vet inte vad jag ska skriva mer... Jo jag kräks över den där snubben i penis- Twilight! Han är en keffmupp! Och en penis!;)

Skrevs: 2011-08-28 Klockan: 20:10:01
Blogg/hemsida: http://pangiz.blogg.se/
Detta skrev Vican

Jag tycker att hon ska flytta ihop med honom!!! :D:D:D

Skrevs: 2011-08-30 Klockan: 14:18:35
Blogg/hemsida: http://vicantojja.blogg.se/
Detta skrev Ernst

Oj oj.. Hon får nog ta och flytta in med snubben annars är det ganska kört...

Skrevs: 2011-08-30 Klockan: 21:56:26
Blogg/hemsida: http://pangiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:D

Alla har ett namn, och du heter:
Kommer du tillbaka?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Vad har du att säga?:

Trackback
RSS 2.0